Då var det fixat:p

Jag och Zona for in till kontoret där man fixade sitt sånt där Social security number och vi var beredda på att få vänta upp till två timmar... men när jag hade fått min nummerlapp så han vi bara sätta oss på stolarna innan vi fick gå in till ett kontor och jag fick svara på lite frågor och skriva Mammas och Pappas namn på nått papper och förklara för kvinnan att min mamma inte hade bytt namn när dom gifte sig utan att jag har mammas efternamn... och hon bara: -Jahapp ni ska då göra allting annorlunda i sverige!;) och då skrattade jag och Zona så att tårarna rann för hela vägen dit hade vi surrat om hur Usa ska göra allting så tjorvigt och på ett konstigt sätt... (sen är det väll inte vanligt i sverige att man tar tjejens efternamn men det fick jag inte fram mellan skratten:P)

Kvinnan: Ser du dig själv som latino?
Jag:  Eh nää eller jag tror inte det, vadå ser jag ut som en latino?:D
Kvinnan: Nej det gör du inte men det hör till frågorna... svaret är nej?
Jag: Yes.

Kvinnan: Vilken ras ser du dig själv som?
Emma Grahn förklarar att hon tycker det är fel att dela in människor i olika raser och att jag skulle placera mig i rasen människa...
kvinnan: Så du ser dig själv som vit?
Jag: Ehm, jaaa jag antar det!

Kvinnan: Lovar du att all information som du har lämnat till mig är sanningsenlig och att de papper som du visat tillhör dig och ingen annan!? (jag tittar på Zona och ler lite filurigt för jag hade världens bästa skämt på gång om att -Vadååå mina papper? typ så... Men Zona sparkar mig:p)
Jag: Yes I promise:)

Sen var jag klar där och det var intressant men det skulle ta två jävla veckor att få security-grejset så det sög ju litegrann för då kommer jag inte få köra bil för min värdmamma förens om mer än två veckor...

Men men då var de fixat iallafall, skönt!

Kram,
Emma


Kommentarer
Postat av: Tea

*lskar din blogg :D



måste dock bara förvara och säga att SSN KAN ta längre tid på sig. jag fick inte mitt förrän efter 10 veckor! :O



ska du ta amerikakörkort? i sådana fall kan du ju börja plygga redan nu :D



pusssskrammmmmmmmmm

2010-07-03 @ 01:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0