11 months to go!

Då har man varit i usa i prick 1månad idag, det betyder att man har elva kvar! Det är förstta gången jag inte tycker att det låter som så himla mycket:p Det känns konstigt men jag tror inte att det är förens nu jag förstår att jag ska vara i Usa i ett år och att jag ska leva ett liv här och att jag ska köpa en massa skor här och att jag har vänner här och kommer träffa många fler under mitt år. Om elva månader kommer jag att åka hem till Sverige och då kommer ingenting att vara sig likt, Sofia och Victor kommer bo i Östersund och Alla kommer att ha blivit ett år äldre och tiden kommer fortsätta att gå i Sverige med det är inte bara här hos mig i Usa som saker förändras.

Jag börjar verkligen tro på att man är lite av en ny människa när man kommer hem och att man kommer att ha utvecklas jäkligt mycket på ett år. Redan nu klarar jag av att ta hand om tvillingar på 2år och se till så att dom lever och mår bra:) Jag kan öppna ett bankkonto, fixa social security number, boka tider för körkort och göra mig förstådd på engelska riktigt bra...

Idag har det blivit mycket shopping för jag och Maxine hade eftermiddagen ledig tillsammans, så jag har köpt en spegel, en tvättkorg, två par skor, en anslagstavla som jag älskar!, en present till nån, min älskade plånbok som är sååå fin! och säkert nått mer för jag köpte nästan allt jag såg idag:p hahahah


nya och fina ballerinaskor, ett par med prickar och ett med blommor=)



oooh väldigt suddig bild på den nya och fina spegeln som är vit just nu men jag funderar på att måla den gul!



Min plånbok och nya anslagstavla med en hel månad på och så skriver man in vad man vill och det finns magneter och grejer, Jag älskar den! Och jag älskar min nya wallet=)



Have a lovely day!

Kram,
Emma:)


Jag är helt ledig imorgon så om någon är sugen på skype eller liknande så är det bara att säga till för det enda jag har planerat är att försöka få lite ordning i mitt rum och göra det liite mysigare och lite mer Emmigt! Sen vill jag sola, men dom lovar regn och så ska jag ta en promenad och så hoppas jag på att kanske hitta på nått skoj:p men Maxine jobbar och Zona är ute och campar så vi får se, vi får se...


Idag fixade jag också mitt Bankkonto här i usa och jag kommer att få mitt VISA-kort om 7-14dagar:D! då kommer det bli ännu farligare att shoppa... sen så har jag internetbank och en checkhäfte utan deposit:p inte bra för emma grahn så jag ska nog gömma undan det!!! hahaha

Kram igen=)

xoxoxox

Kommentarer
Postat av: Victor

Måste bara säga en sak... Tommy, fyller år på den 28:e!! tänkte bara om du vill ha rätt eller fel! :P

2010-07-15 @ 15:19:14
Postat av: EMMA (au-pair)

Hahahaha ooops:p så det kan gå när man är trött;) fast det känns som om han skulle kunna fylla år den 27e=)iallafall lika mycket som jag tycker att hans mamma kan heta Karin:)

2010-07-15 @ 15:56:03
URL: http://emmaistaterna.blogg.se/
Postat av: Victor

HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAH! Det var ju kul!

2010-07-15 @ 18:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0